loading...
labtap
mehrad بازدید : 104 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

این احتمال وجود دارد که تمام زندگی شما روی لپ تاپ شما باشد: سوابق مالی ، برنامه های آینده ، کل کتابخانه عکس و فیلم ، گزارش های فروش شرکت شما و غیره. آنچه شما نمی خواهید این است که شخص دیگری به آن اطلاعات غیرمجاز دسترسی پیدا کند یا مهمتر از همه.

خبر خوب این است که هر دو ویندوز و macOS به راحتی می توانید لپ تاپ تاپ خود را قفل کنید و بازدید کنندگان ناخواسته از ورود به پرونده های شما جلوگیری کنند. مراحل زیر دشوار نیستند و باید مطمئن شوید که برای آنها زمان اختصاص داده اید.
خود را پاسخگو نگه دارید

اطمینان حاصل کنید که حساب کاربری شخصی خود را در لپ تاپ خود تنظیم کرده اید ، حتی اگر تنها شما هستید که از آن استفاده می کنید - نه تنها این باعث می شود بچه ها وقتی می خواهند بوک مارک های مرورگر شما را بازی نکنند ، باعث به هم ریختن آن شوند ، همچنین از دسترسی دیگران به آن جلوگیری کنید. حتی اگر لپ تاپ شما به سرقت برود ، اگر یک حساب کاربری محافظت شده با رمز عبور روی آن وجود داشته باشد ، هیچ کاری نمی تواند انجام دهد که یک دزد فراتر از تنظیم مجدد آن و پاک کردن داده ها باشد.

مایکروسافت و اپل مهم بودن آن را می دانند ، بنابراین راه اندازی لپ تاپ جدید بدون حساب کاربری برای شما دشوار خواهد بود ، اما از اشتراک حساب با افراد دیگر یا محافظت نکردن آنها خودداری کنید. می توانید حساب های کاربری خود را از طریق Accounts در تنظیمات در Windows (از طریق نماد cog در منوی Start) یا از Users & Groups در System Preferences (در زیر فهرست Apple) در macOS مدیریت کنید.
تصویر صفحه از گزینه های ورود به سیستم

گزینه های ورود به لپ تاپ خود را بدانید و از آنها هوشمندانه استفاده کنید. عکس صفحه: مایکروسافت از طریق دیوید نیلد

قوانین معمول در مورد گذرواژه ها و پین ها در اینجا اعمال می شود: اطمینان حاصل کنید که از رمز عبور یا کدی استفاده می کنید که شخص دیگری قادر به حدس زدن آن نخواهد بود (اما اینکه هرگز فراموش نمی کنید) و از استفاده مجدد رمزهای عبور که قبلاً استفاده کرده اید خودداری کنید. در حساب های دیجیتال دیگر خود همچنین باید به لپ تاپ خود بگویید که پس از مدت کوتاهی بی تحرکی دوباره به صفحه قفل برگردد. برای روشن کردن این مورد ، به تنظیمات Windows و Accounts and Privacy و General در macOS System Preferences به گزینه های Accounts و Sign-in بروید.

اکنون ویندوز و macOS از تأیید هویت بیومتریک برای حساب های کاربری در لپ تاپ ها - اثر انگشت و تشخیص چهره - پشتیبانی می کنند ، بنابراین در صورت وجود از این ویژگی ها استفاده کنید. آنها بهانه ای برای فراموش کردن رمزعبور حساب اصلی شما نیستند ، زیرا در برخی شرایط خاص (مانند راه اندازی مجدد لپ تاپ یا نیاز به ایجاد تغییرات چشمگیر در سیستم) هنوز به این رمز احتیاج دارید.

    آیا شما در مدرسه پدر و مادر با بچه ها هستید یا یادگیری از راه دور انجام می دهید؟ یا معلمی به کلاس برگشته یا روی زوم کار می کند؟ ما می خواهیم داستان های شما را درباره آموزش بچه ها در زمان Covid-19 برای یک قسمت آینده از پادکست Get WIRED بشنویم. برای ما یک پیام صوتی با نام کامل و موقعیت مکانی خود به شماره (415) 534-9498 ارسال کنید.

از رمزگذاری در سطح سیستم استفاده کنید

رمزگذاری (معمولاً) اکنون به طور پیش فرض در هر دو لپ تاپ Windows و macOS فعال است ، اگرچه ممکن است در رایانه های قدیمی وجود نداشته باشد. در صورت عدم ورود به لپ تاپ به روش عادی ، داده های موجود در هارد دیسک شما درهم ریخته به نظر می رسد - این بدان معناست که کسی می تواند درایو دیسک را از کامپیوتر شما بیرون بکشد و به پرونده های ذخیره شده در آن دسترسی پیدا کند .

اگر لپ تاپ ویندوز شما نسبتاً جدید است ، باید رمزگذاری آن روشن باشد. می توانید با کلیک روی نماد Cog در منوی Start برای رفتن به تنظیمات ، سپس با کلیک بر روی به روزرسانی و امنیت و رمزگذاری دستگاه - اگر گزینه رمزگذاری در دسترس است اما روشن نیست ، می توانید این کار را از اینجا انجام دهید (دستورالعمل های زیر را دنبال کنید روند را کامل کنید).
محبوبترین

    بلندگوی استوکول مارشال با بند
    دنده مک بوک

    به دنبال بلندگوی بلوتوث هستید؟ اینها 15 انتخاب ما هستند

    پارکر هال و جفری ون کمپ
    ماسک صورت
    دنده

    24 ماسک صورت که در واقع دوست داریم از آن استفاده کنیم

    آدرین بنابراین
    لپ تاپ
    دنده

    آیا به یک لپ تاپ ارزان نیاز دارید؟ این موارد مورد علاقه ما هستند

    اسکات گیلبرتسون
    خانه ای با صفحه های خورشیدی
    علوم پایه

    صفحات خورشیدی شروع به مردن می کنند و پشت زباله های سمی را رها می کنند

    مادی استون

تبلیغات
صفحه FireVault تحت تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی اپل

ویندوز و macOS هر دو گزینه رمزگذاری داخلی دارند. عکس صفحه: اپل از طریق دیوید نیلد

MacBooks معمولاً هنگام تنظیم رمزگذاری برای اولین بار ، رمزگذاری اعمال می شود ، مگر اینکه به طور خاص انصراف دهید. برای اطمینان از اینکه رمزگذاری انجام شده است ، منوی Apple را باز کنید ، سپس تنظیمات سیستم ، امنیت و حریم خصوصی و FileVault را انتخاب کنید - اگر FileVault به هر دلیلی در لپ تاپ شما فعال نشده است ، می توانید آن را در اینجا روشن کنید. برای محافظت از داده های خود با استفاده از رمز عبور مرتبط با Apple ID خود ، دستورالعمل ها را دنبال کنید.

برای سطح اضافی حفاظت از برخی از پرونده ها و پوشه ها ، می توانید یک ابزار رمزگذاری شخص ثالث نیز نصب کنید. این به عنوان مثال برای قفل کردن اطلاعات ذخیره شده در درایوهای سخت خارجی یا همگام سازی در سرویس های مختلف ذخیره سازی ابری مفید است. VeraCrypt یکی از بهترین گزینه ها برای ویندوز و macOS است و از منبع آزاد و رایگان استفاده می شود.
از محافظت از برنامه خاص (در صورت موجود بودن) استفاده کنید

از محافظت های مختلفی که در دسترس است غافل نشوید

 

برای خرید لپ تاپ ایسوس  و لپ تاپ لنوو و لپ تاپ ایسر باما در تماس باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 664
  • بازدید کلی : 2,293